Ma 17 juni - Christchurch

18 juni 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Kia Ora (greetings)! Voor het eerst op deze vakantie zijn er behoorlijke  regenbuien. Het heeft de hele nacht geregend en als ik vertrek regent t nog. Ik heb ontzettend geboft met het weer de afgelopen weken. De bus rijdt naar een plek waar nog meer pannenkoeken liggen. Wow! Wat een natuur. De zee klapt er met een bulderend geweld tegen de rotsen. In de rotsen is een soort koker waarbij het water als een geiser naar buiten omhoog spuit. Gelukkig zag ik het op tijd anders had ik een lekkere douche gehad van Tasmaanse zeewater!

Net als de andere dagen heeft Tania mij ook vandaag een aantal woorden in het Maori geleerd: Tumiki (awesome) en kakite anoa (we hope to see you again). Via Lake brunner en Moana rijd ik naar Arthurs pass. Daar vertrekt de trein naar Christchurch, een prachtige rit van 2,5u dwars door het zuider eiland van Nieuw-Zeeland.

In de avond heb ik met de groep een feestelijk diner. Aan mijn tafel van 12 heb ik toen een toast uitgebracht. Later op de avond gaf Ricky de chauffeur nog een update hoeveel km er was gereden:4288 km. Daarna wilde de groep van 40 mensen dat ik t woord zou nemen namens de groep om Tanja en Ricky te bedanken. Dat heb ik met alle liefde gedaan en ik kreeg veel complimenten voor wat ik heb gezegd. Wow! Best trots op mezelf. Ik heb ook adressen uitgewisseld met mensen uit Australië, Canada en US voor een volgend avontuur.

En ik ga binnenkort kennismaken met de zoon en Nederlandse schoondochter van Tania die in Nederland wonen. Ik heb er een nieuwe vriendin bij, Kiwi magic!

Morgenochtend vlieg ik naar Auckland en via Hong Kong naar Amsterdam. Daar kom ik woe ochtend vroeg aan. Een lange vlucht en het is het allemaal waard!

Nieuw-Zeeland, Kai Pai! Mijn liefde voor dit land is gaan groeien, de mensen, de natuur het is prachtig en indrukwekkend. Ik ben dankbaar dat ik dit allemaal heb mogen ervaren. Ik kom zeker terug. Ik weet dat ik een groot hart heb en een stukje ervan en liefde heb ik aan dit land mogen geven. Ik heb er zoveel van genoten en het heeft me zoveel gebracht. Het was Tumiki!!

Ik ben jullie dankbaar voor al jullie lieve reacties en dat jullie hebben meegenoten van al mijn avonturen en al het moois hier. Kia Ora!

ps de foto's worden woensdagavond geüpload.

1. Saskia den Braber:
    Lieve Marit,
    Wat een geweldige afsluiting van een geweldig groot avontuur!
    De reden dat het zo’n groot succes was, is niet alleen het mooie NZ, de reden met name ben jij! Met je grote interesse en meeleven voor en in andere mensen. Je positieve instelling als er teleurstellingen waren. Ik noem je niet voor niets een kanjer! Jij hebt er iets ontzettends moois van gemaakt! Ik begrijp dat je erg dankbaar bent, want je hebt ook een lichaam die je op dit avontuur mee kon nemen. Maar je bent Tumiki!
    Kom goed thuis Maritje. Veel plezier met het nagenieten, en met je nieuwe vrienden in Haarlem.
    Liefs Sas
  2. Jennifer:
    18 juni 2019
    Wat heb je een bijzondere reis meegemaakt en wat heerlijk dat ik, na jouw NLP-reis, ook deelgenoot mocht zijn van deze fantastische reis door Fiji en Nieuw Zeeland. Veel liefs en hopelijk tot snel, dikke kus, Jenn. 😘
  3. Jolijt:
    18 juni 2019
    goeie reis naar huis lieve schat!!
  4. Kim:
    18 juni 2019
    Wat een een prachtige woorden Marit. Kan me voorstellen dat je hebt genoten! En zo'n speech, ik zie het je zo doen!
    X Kim
  5. Henny:
    19 juni 2019
    Wat een gave reis Marit! Whooo .. het was heerlijk om.met je mee te genieten en ik wil nu ook naar Nw zeeland!!! Liefs henny en tot gauw!
  6. Edgar:
    19 juni 2019
    Lieve Marit,
    Je hebt een fantastische reis gemaakt, waarbij je dus jezelf nog beter hebt leren kennen.
    Je brengt jouw ervaringen mooi onder woorden, niet in het minst met de mooie fotoshoots.
    Woensdag vroeg weer thuis, dan ont-jetlaggen, en met de mooie herinneringen weer kloek aan de slag met de nieuwe perspectieven.
    Harteliike groet en hug van de collega Ariës.
  7. Loes:
    21 juni 2019
    Hoi Marit, nu even de tijd genomen om de rest van je dagboek te lezen. Prachtig hoor! Fantastisch dat je deze reis hebt kunnen maken. Een reis met een helende werking. Nu nagenieten en vertrouwen op jezelf en de toekomst. Met liefs en een knuffel. Loes
  8. Yukari:
    19 juli 2019
    Lieve Marit, ik heb nu dan ook eindelijk het laatste stukje van jouw bijzondere reis mogen meebeleven. Wat leuk dat je het via deze weg wilde delen. Je bent een rijk mens en gelukkig besef je je dat ook. Probeer dit vakantiegevoel nog lang vast te houden!! Liefs😘