Zo 2 juni - Bay of Islands

2 juni 2019 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Gisteravond kennisgemaakt met de groep. Ja...en wat zal ik zeggen.... ik heb mijn eerste versie van het verhaal maar niet gepubliceerd.....

Het is een groep van 25 mensen, voornamelijk 60-70 plussers, niet sportief, ala van de Valk types uit Australië, Amerika, Canada, Hawaï, Engeland. Er zit er zelfs een bij met een rollator. Pfff.....dat is wel even een behoorlijke teleurstelling. Er zijn 2-3 vrouwen van mijn leeftijd en ik heb daar geen klik mee. Mijn god, hoe ga ik dit voor elkaar krijgen om r een leuke reis van te maken. Ik had het me heel anders voorgesteld. Anyway, het moet zo zijn en het zal ergens goed voor zijn dus ik accepteer het maar.

Gisteravond na de bijeenkomst even bijgekomen in een restaurant met veel te harde muziek in de Haven van Auckland.

Vanochtend vroeg vertrokken naar de Bay of Island. Tijdens de busrit werd er veel verteld over de omgeving. Onderweg veel heuvels, veel groen, zoals grote varens, grassen met pluimen, weilanden, dennenbomen, sparren, cactussen, loofbomen, palmbomen. Alle soorten bomen en planten door elkaar. Prachtig en rustgevend om te zien.

De eerste stop was in Kawaika voor een koffie/thee. Daarna reden we verder richting Kawakawa. Daar een toiletblok bezocht van de Oostenrijkse architect Hundertwasser. Vervolgens door naar Paihia, een klein havenstadje aan de Bay of Island. Een 4u durende boottocht gemaakt naar de Hole in rock. Prachtige eilandgroepen met veel groen en kleine strandjes. Onderweg waren er een 6-tal dolfijnen die met onze boot mee zwommen, spectaculair!! Heel gaaf!! In de bus kreeg ik een envelop met daarin de sleutel van het hotel. De koffer stond al op de kamer, dat was wel erg luxe. Morgen een excursie voor de boeg.

1. Jan jouvenaar:
    Hoi marit .

Gelukkig zijn er wel sportieve 60 plussers die zelf nog squashen 😉😉 veel plezier en geniet van het mooie landschap . Hartelijke groet JJ
  2. Marlon:
    2 juni 2019
    Oeps, na alle uitdagingen van het afgelopen jaar had je dit niet verwacht 😉
    Je gaat er gaat er vast een positieve wending aan geven zodat je hoe dan ook een geweldige, onvergetelijke reis hebt 😘
  3. Jolijt:
    2 juni 2019
    lieve Marit, het wordt toch een prachtige reis en wie weet wordt je nog verrast door je gezelschap!! liefs van ook Mike11
  4. Marieke:
    2 juni 2019
    Jammer dat de groep tegen viel. Heb je wel een leuke dag gehad? 😘
  5. Hans:
    👋👋Marit,

Top en weer een gaaf avontuur ahead of you 😘

🐕😎
  6. Melinda:
    3 juni 2019
    Hallo lieffie! Wat ben je weer in een nieuwe mooie wereld belandt! Ik snap je teleurstelling over de groep, maar zoals je zegt, er zal wel een rede voor zijn :-)! Blijf lekker dicht bij jezelf, ik denk dat het is bedoeld dat je deze ervaring vooral helemaal zélf moet beleven! Geniet van alles en ga lekker in je eigen bubbel zitten. Wat een prachtige natuur is het daar. Je hoort er natuurlijk van alles over, maar als je het nu zo ziet blijkt het echt echt hahaha..... :-) Heb je ook een foto van het toiletblock van Hundertwasser, daar ben ik wel benieuwd naar!
    Oh ja, wij zijn kampioen geworden. Zo leuk.... !! We hebben een super leuke dag en avond gehad. Ik zal je een foto appen xxx
  7. Wilma:
    Hoi Marot
    Wat een mooie ervaringen en prachtige foto's tot nu toe. Blijf er van genieten! xxx
  8. Erna v Diemen:
    3 juni 2019
    Hoi Marit, super leuk om je verhalen te lezen! Wie weet valt t mee met de Van de Valk types 🤣
  9. Yukari:
    4 juni 2019
    Wat een prachtige foto's weer! En die dolfijnen🥰