Do 13 juni - Queenstown

14 juni 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag was ik weer vroeg uit de veren want de bus vertrok om 7:30 richting Milford Sound, het Fiordland National Park met het regenwoud en de fjorden. Hier valt 6-9 meter per jaar regen. Ik had een lucky day want vandaag schijnt de zon en hoe mooi is dat want ik ga een boottocht maken door de fjorden van Milford Sound richting de Tasman zee. Het heeft een lengte van 16km. Onderweg ben ik nog de bus uit gegaan om het regenwoud te ruiken, te horen en te voelen. De sfeer is er een van roepende vogels ver weg in de hoge bomen, vochtige grond, kletterende watervallen en frisse geuren van bladeren en veel zuurstof.

Gisteravond tijdens mijn wandeling langs het meer van Te Anau kwam ik twee schattige vogeltjes tegen, die heel dichtbij kwamen. Tania vertelde mij dat dit de fantail oftewel de Maori waaierstaart is. Als ze dichtbij je zijn betekent dit dat ze een boodschap brengen van een bekende overledenen van jou. Ik had de dag ervoor in de kerk een kaarsje aangestoken, niets is toeval.

Om half elf vertrok de zeilboot en prachtige fjorden en watervallen trokken ons voorbij. De boot zette nog even zijn drie zeilen bij want de wind stond stevig te waaien. Er is een foto bij waarin ik het oerwoud, een fjord, gletsjer, waterval en riviermonding in een fotoshoot tegelijk heb kunnen vastleggen. Behalve in Zuid-Amerika kun je dat nergens anders in de wereld zien. Een van de bergen lijkt verdacht veel op de Matterhorn in Zermatt Zwitserland. De kracht van een waterval heb ik vandaag overgeslagen toen de boot met de voorkant de waterval aantikte.

Ja, ja en ik heb weer gevlogen! Wat een ervaring! Ik was als enige van de groep die vanuit Milford Sound naar Queenstown vloog. Ik wilde heel graag Sutherland falls zien, een waterval die 580 meter naar beneden valt. Wat een prachtig gezicht was dat, ik heb genoten van het mooie uitzicht, ik zat dan ook wel op een mooi plekje in het vliegtuig, op de co-piloot stoel.  Ook weer schitterende herinneringen en vergezichten vanuit het vliegtuig opgeslagen.

Ik was om 14u in Queenstown en gelukkig was mijn kamer al beschikbaar. Queenstown voelt heel levendig aan, een stad vol jonge bruisende energie met veel winkeltjes en restaurants, prachtige meren, bergen met sneeuw en mooie parken en bossen. Hier zou ik wel kunnen wonen. Er hangt hier een hele gezellige sfeer. Je woont hier als het ware in een bubbel. De gebouwen zijn niet hoger dan twee etages dit ivm de aardbevingen die hier veel voorkomen. Ik heb me laten vertellen dat er afgelopen zondag nog een was met een 5.5 op Schaal van Richter.

Ik had de middag en avond vrij dus ik ben heerlijk op pad geweest. Langs het meer Wakatipu gelopen waar men in het park frisbee spellen speelt. Heerlijk geluncht in de haven en in het stadje gedineerd. Ik vond dat ik ook een ijsje had verdiend en daar heb ik heerlijk van gesmuld. In ieder geval heb ik hier een hele leuke avond gehad.

1. Marieke:
    14 juni 2019
    Wow! Ongelofelijk mooi!
    Wat een ervaring om mee te maken! Geniet er nog van 😘
  2. Saskia den Braber:
    14 juni 2019
    Hoi lieve Marit,
    Wát een fantastisch land! Wat een avontuur! En wát heerlijk jou zo in je element te zien! Geweldig kanjer! Zo ontzettend leuk dat je ons mee laat genieten. Ik voel dat ik nu ook NZ heb rondgereisd ;-)
    Geniet maar lekker verder! Ik geniet mee :-)
    Dikke knuffel van Sas!
  3. Yukari: