Do 6 juni - Rotorua

6 juni 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanochtend heb ik een bezoek gebracht aan het Te Puia Park in Rotorua, een groot park met verschillende natuurlijke geizers. Wow! Wat was dit een ervaring!! Er kwam mij al rook tegemoet alsof er overal vuurtjes werden gestookt en de bosjes in vuur en vlam stonden. Het was tegelijkertijd ook heel geheimzinnig en spookie waardoor ik zelfs langzamer ging lopen en ging fluisteren. Het opborrelende en sissende water en de geur van zwavel gaf mij nieuwe interessante sensaties. Wat een spectaculair schouwspel was dat. Zelfs de stenen op de grond zijn verwarmd, een soort van vloerverwarming alleen buiten, ha ha!

Ook de borrelende modder is een hele speciale ervaring om te zien, het lijkt wel of ik zo in een fantasy film ben gestapt. Het blubbert lekker zacht verder, super om te zien!

In de middag heb ik voor een sportief uitje gekozen: vliegen over de bossen van Rotorua via een zipline en dat was vet cool!! Van de 7 routes die we hebben afgelegd, was er zelfs een stuk van 22m hoog en 220m lang. Zoefff!! Af en toe was het best wat onwennig en de laatste afdaling heb ik gewoon eens gek gedaan en zelfs op z’n kop naar beneden gezoefd! En dit speciale spektakel was voor iedereen een win win situatie want de financiering wordt besteedt aan het behouden van de bomen en de vogels en dieren die hier in het bos leven en het vernietigen van de uitheemse diersoorten zoals ratten en marterachtigen.

Vervolgens heb ik de avond markt hier in het centrum bezocht. Elke donderdagavond zijn er kraampjes met verschillende eetgelegenheden van allerlei nationaliteiten. Dit was smullen! Heerlijk gegeten, soort bapoa en wat loempia achtige pasteitjes. Super lekker!

En omdat ik vandaag zo goed bezig ben geweest, sluit ik de dag af met een bezoek aan de Polynesian Spa die hier tegenover het hotel ligt. Heerlijk relaxen in verschillende thermische baden en natuurlijke bronnen van 28gr, 36 gr, 38 gr, 39 gr, 40gr. Een walhalla voor de spieren en de huid. Ik kan er weer helemaal tegenaan.

Tenslotte heb ik voor het slapen gaan nog een vriend, die deelneemt aan de AD6, life gevolgd en aangemoedigd; doel is 6 keer die berg op, toch fantastisch!

1. Marieke:
    6 juni 2019
    Ongelofelijk mooi zeg, die geisers en het landschap. Wow!
    Fijn dat je nog steeds volop geniet😘
  2. Jan jouvenaar:
    Hoi Marit ,

Leuk ok mee te lezen/leven wat je allemaal meemaakt !!
  3. Elske:
    6 juni 2019
    Helaas een beetje moeite met het downloaden van de foto’s #china maar je verhalen zijn al zo beeldend. En niet te vergeten de namen van de plekken die je bezoekt klinken als poëzie, prachtig 😘
  4. Melinda:
    7 juni 2019
    Wauw, wat een super gaaf landschap zeg! Kan er mij van alles bij voorstellen! Wat indrukwekkend! Inderdaad een soort science fiction wereld :) Ik ben echt zoooo jaloers dat jij dit alles mag meemaken! Geniet er maar heerlijk van! Gewoon ieder avond naar de spa!!! xxx
  5. Yukari:
    7 juni 2019
    Daredevil! Wat een mooie avonturen beleef jij en wat zie en ervaar je! Prachtig dat je dit allemaal mag beleven😘