Vrij 14 Juni - Queenstown

14 juni 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

De indrukwekkende en majestueuze landschappen in Nieuw-Zeeland zijn prachtig en onvergetelijk en worden ook vaak gebruikt als decor voor films, zoals de trilogie van Lord of de Rings, de trilogie van de Hobbits, en ook reclames van bijvoorbeeld automerken. Daarom reed ik vandaag naar een aantal plekken die zijn gebruikt in de film Lord of the Rings. Helaas was er heel veel mist en was er eigenlijk weinig te zien. Toch had het wel iets mystieks die laaghangende mist en wolken. Het bos met de oude bomen van meer dan 1000 jaar oud was in ieder geval supermooi.

In de middag heerlijk geluncht in Queenstown en daarna lekker een relaxe middag gehad.

In de avond ben ik met de boot over het meer Wakatipu naar een eiland gebracht waar een boeren diner werd geserveerd: Walter Peak High Country farm. Het diner was voortreffelijk.

Na afloop van het diner kreeg ik van Tania de reisleidster een klein speciaal persoonlijk cadeautje overhandigd. Daar ben ik haar heel erg dankbaar voor. Het is een opschrijfboekje met een afbeelding van een fantail, dat schattige fladderende vogeltje. Ze heeft er een heel lief en persoonlijk verhaaltje in geschreven, zo lief! Ze is een ontzettend lieve meelevende vrouw. Haar zoon woont momenteel in Haarlem samen met zijn Nederlandse vriendin. En ze werd vanochtend even emotioneel omdat ik op de manier hoe ik praat ( mijn accent) en doe heel veel lijk op haar schoondochter die ze zo ontzettend mist. Ik heb in ieder geval een adres voor de volgende keer als ik naar Nieuw Zeeland reis, ik mag namelijk bij haar logeren. Geweldig toch?!

Bij de farm heb ik ook gezien hoe ze de schapen scheren. Dat ging eigenlijk heel kalm en ze doen er zo’n 300 op een dag. Deze boer had 20.000 schapen lopen op zijn land en hij is niet eens de grootste want zijn buurman heeft er 30.000, wat een aantal!! Er worden zelfs competities georganiseerd wie het snelst een schaap kan scheren. De merino wol voelt heel zacht aan. Ook heb ik gezien hoe ze de schapen met de welbekende Border collie en de blaffende Hunteway kunnen drijven. Machtig om te zien hoe de boer zijn honden begeleid zodat de schaapjes netjes naar de andere kant worden gebracht, een mooi samenspel van mens en dier.

Het was weer een prachtige dag. Morgen weer zo’n mooie dag want dan ga ik naar de Frans Josef Gletsjer.

1. Melinda:
    15 juni 2019
    Ha lieffie!! Wat maak je weer een mooie dingen mee! Ik ben zo jaloers!! Al die prachtige landschappen, fantastisch! Echt bijna geen woorden voor......
    kus! en blijf genieten!
  2. Nelly den Braber:
    15 juni 2019
    Lieve Marit, Kees en ik genieten van jouw verslagen en foto's, jij maakt tenminste wat mee op je vakantie !! Nog een paar dagen Marit en dan komt er een eind aan dit grote avontuur met zoveel belevenissen. Heel leuk dat je ons ook mee liet reizen, dankjewel daarvoor. voor Maandag wensen we je een heel goede thuisreis. Veel liefs, Kees en Nelly
  3. Marlon:
    15 juni 2019
    Wat heb jij veel gezien zeg! Geniet nog van de laatste dagen xxx en een goede terugreis 🛫 🌏 🛬
  4. Sacha:
    15 juni 2019
    Super klinkt het allemaal! Wat een fantastische reis ben je toch aan het maken! Eentje om op mijn Bucket list te noteren. Kus
  5. Hans:
    16 juni 2019