Za 15 Juni - Frans Josef

16 juni 2019 - Franz Josef, Nieuw-Zeeland

Vandaag zit ik weer een lange dag in de bus, een rit van 415 km door voornamelijk het regenwoud. Van Queenstown ga ik naar Frans Josef. Gelukkig stopt de bus regelmatig voor een plas-en koffiepauze, waaronder in het goudmijn stadje Arrowtown en het fruitstadje Cromwell. Het landschap is fenomenaal met veel verschillende soorten bomen en een aantal meren waaronder Lake Dunstan, Lake Hawea en Lake Wanaka. Wat geeft dit landschap een schilderachtig en prachtig kleurenpallet in groen, rood, oranje, geel en paars en dat in de wintermaanden. Ik wil hier zeker nog een keer terugkomen in de zomer. In deze regio zie ik ook veel wijnvelden voor de Pinot noir.

Er waren veel bruggen te passeren. Op een van de bruggen kon je ook bungeejumpen, dat is hier ook uitgevonden. Ik bof met het weer want er is weinig sneeuw te zien.

Nog drie dagen en dan is mijn vakantie voorbij, ik wil er eigenlijk nog niet aan denken. Voor het eten een lekker biertje gedronken bij de bar vlakbij het hotel tijdens het draaien van een hitplaat van de Golden earing, zeker niet toevallig. Als afsluiting van de avond was er een gezamenlijk diner in het hotel. Morgen een helikoptervlucht maken naar de Frans Josef Glacier.

1. Elske:
    16 juni 2019
    Frans Josef “kicking back in a hammock overlooking the Waiho river” klinkt als een ontspannen plan om kennis te maken met de gletsjer. Én even mijmeren over je geweldige reis waar je ons ook van laat meegenieten, big hug 😘
  2. Saskia den Braber:
    16 juni 2019
    Leuk Marit! Imponerend is dat hè, hoe die schapenhonden de kudde bijelkaar houden en ze daar heen brengen waar de boer dat wilt. Machtig!
    Geniet nog even, 3 dagen duurt nog heel lang! Zeker met al die avonturen die jij beleeft.
    Fantastisch met dat persoonlijke kadootje. Niet zo vreemd dat juist jij dat krijgt ;-)
    Geniet maar verder, ik geniet mee!
    Liefs Sas!
  3. Yukari:
    19 juli 2019
    Prachtig die rotsen! En de vrouw op een van de laatste foto's ook (zijaanzicht)❤