Za 8 juni

8 juni 2019 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

De wekker maakte me voor het eerst wakker deze vakantie, tot half 8 uitgeslapen. Nog steeds voelt het als een luxe mijn koffer buiten de kamer te plaatsen, de rest wordt geregeld.

Elke dag ontbijt ik met vers fruit zoals kiwi, ananas, meloen, verse jus d’ orange en neem ik toast met geklutste eieren en kop thee. Een mooie start van de dag.

Vandaag reed ik met de bus naar Mount Viktoria. Het is een heuvel aan de rand van de stad waarbij ik 360 graden prachtig uitzicht heb over Wellington. Wow! De haven, de stranden, de winkels en kantoren, de heuvels met de oude villa’s en zelfs het vliegveld is te zien. Veel stedelingen verzamelen zich hier om de zeldzame Southern lights te bekijken, die waren er anderhalve week geleden.

Ik heb een rondje door de stad gelopen langs de haven, de winkels, de restaurants en cafés, de kantoorgebouwen, langs de kabelbaan, de botanische tuin en het parlementsgebouw. Voordat ik de ferry interliner op ging voor de oversteek naar Picton, heb ik nog in de haven wat geluncht. Het was pretty bumby op zee, behoorlijk hoge golfen. Ik wilde natuurlijk ook even op het dek een luchtje scheppen, zeg maar dat het zeewater me al bij het openen van de zware deur me tegemoet kwam. Na 3,5 u varen ben ik op het Zuider Island aangekomen. Daar werd ik met de bus naar het hotel in Blenheim gereden. De streek staat bekend om de wijnen, waarvan ik er 3 tijdens het diner heb mogen proeven. Heerlijk!

1. Petra:
    15 juni 2019
    Marit wat een prachtige fotos en verhalen! Ik heb mijn bucketlijst aangepast!