Zo 16 juni - Punakaiki

16 juni 2019 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Vanochtend om 9:00 stond ik klaar voor een helikopter vlucht naar de Frans Josef gletsjer. In verband met de bewolking en de stevige wind ging dit niet door. Het heeft zo moeten zijn, op naar Punakaiki.

Het regenwoud heb ik achter me gelaten en ik reed verder naar de Westkust richting Hokitika. Dit is het mekka van de groene steen, de Jade.

Daar heeft een prachtig sieraad mij gevonden, het is namelijk een beeld van de koru spiraal met een speciale betekenis: it is resembling the unfurling frond of the native New Zealand silver fern. The spiral depicts new beginnings, life and hope. The outer coil of the koru symbolises growth and conveys the idea of perpetual movement. Wow!! En Tania heeft het voor mij speciaal op een Maori wijze gedoopt en haar haar liefde in gegeven. Hoe mooi is dat?!

Via Greymouth ben verder gereden naar Punakaiki.

Ik heb een prachtige kamer aan het strand met een fantastisch mooi uitzicht op de zee. De zee is hier grijs blauw en op het strand liggen keien en grote schelpen en aan de rand van het strand liggen de pannenkoeken rotsen. Het ziet er heel grappig uit alsof iemand pannenkoeken op een stapeltje heeft gelegd.

Ik merk dat de zee me veel energie geeft en dat ik het fijn vind op het strand te lopen. Ik zou wel de hele nacht op willen blijven lekker genieten van de sterren. Alleen hangen er regenbuien in de lucht. Als ik in bed lig hoor ik inderdaad de regen tikken tegen het dak. Heerlijk lekker dromen van alles.

1. Liesbeth:
    16 juni 2019
    Je wordt steeds rijker 😍
  2. Sacha:
    17 juni 2019
    Indrukwekkend hoe mooi het daar is!
    Echt waanzinnig! Ook fantastisch om te zien hoe je van alles geniet. Mooi!
  3. Jan jouvenaar:
    Hoi Marit ,

Geweldig zo’n reis , leuk om langs de “zijlijn” mee te genieten .

Groet

JJ
  4. Saskia den Braber:
    17 juni 2019
    Ja, het klinkt inderdaad zo dat dat sieraad JOU gevonden heeft ;-) En nog met liefde ingestraald ook! Ontzettend mooi! Net zoals het zo moest zijn dat de helicopter tocht niet door ging, moest het ook zo zijn, dat dit sieraad nu bij jou hoort. Mooi.
    Liefs Sas