Za 25 mei Hong Kong

25 mei 2019 - Hongkong, Hongkong

Het is 6:00u za 25 mei wanneer ik in Hong Kong landt. Wat ik zo bijzonder vond was dat je in de stoelleuning voor je via een touchscreen niet alleen uit muziek, films, tijdschriften kon kiezen maar je kon ook vanuit 2 camera posities de gehele vlucht incl stijgen en landen buiten het vliegtuig en de omgeving live volgen! Echt tof! Ik heb me geen moment verveeld.

In Hong Kong is het 27 gr en bewolkt , mistig en benauwd. De immigratiekaart ingevuld en ik ben met een soort metro naar de terminal gebracht. Daar een bus naar hotel midden in Hong Kong Island geregeld en een mannetje bracht mij netjes naar de bus. Smalle hoge flatgebouwen naast elkaar, veel groen, gladde rotsformaties, olietankers, havenkranen, rode en groene taxi’s, links rijden dat is me opgevallen in Hong Kong.

De kamer van mijn hotel ligt op de 18de etage. Uurtje geslapen en opgefrist. Nieuwe ervaring met de wc van het hotel: De wc is elektronisch, het water is verlicht, en de bril is zelfs verwarmd!

Hong Kong ontdekt: Langs overdekte markten gewandeld met groente, vlees en vis stalletjes. Lekker ergens een hapje echt Chinees gegeten. Heerlijk!! Wat een hoop spullen overal en het krioelt er van de mensen. Ik val daar wel op met mijn lengte, kan zo overal overheen kijken.

Met de metro teruggereden naar het vliegveld en nu vlieg ik door naar Nadi, de hoofdstad van Fiji. Ik heb er enorm veel zin in!

1. Jan jouvenaar:
    25 mei 2019
    Hoi ,

Moet een lekker gevoel zijn ergens de grootste in te zijn ( hahaha ) . Goede vlucht

Groet

JJ
  2. Yvonne koevoet:
    25 mei 2019
    Fijn te horen dat je goed aangekomen bent! Geniet ervan daar.
    Groetjes van ons allemaal
  3. Yukari:
    4 juni 2019
    Ik ben even aan het inhalen met lezen! Fijn dat je reis al zo goed van start is gegaan! En gelijk in het avontuur gedoken om de stad te verkennen ook - doe je goed!
  4. Petra:
    15 juni 2019
    Net als Yukari heb ik wat in te halen
    Ik geniet van je verhalen wat een mooi avontuur!