Zo 26 mei Matamanoa Island

26 mei 2019 - Matamanoa, Fiji

Zaterdag 17:30 uit Hong Kong vertrokken naar Fiji. Tijdens de vlucht zat er een chinees achter me constant te boeren, brrrr. Ik werd r onpasselijk van, NLP technieken op losgelaten en soms gewoon accepteren en toegelaten. Gelukkig toch paar uurtjes kunnen slapen. Om half 7 plaatselijke tijd in Fiji geland. Ik kreeg een mooie schelpen ketting omgehangen en mijn persoonlijke chauffeur stond al met mijn naambord te wachten. Supervriendelijke mensen, alles gaat op rustig tempo, dus omschakelen en lekker onthaasten. De chauffeur heeft tijdens de rit naar de haven Port Denarau veel over t eiland verteld. Iedereen zegt elkaar hier gedag met boela. Vinaka betekent dank je wel. Kokoda is het Fiji gerecht met vis, citroen en kokosnoot. Lovo is een visgerecht in de aarde gekookt. Kava is drank gemaakt van poeder van de peperplant en je drinkt t uit een kokosnoot. Er is een gebruikelijke regel bij bijeenkomsten dat zowel de mannen als vrouwen een lange broek en lange mouwen dragen, geen zonnebril opzetten en niet aan het haar zitten. Hij had nog veel meer verteld maar door de jetlag ben ik dat compleet vergeten. Ik ben totaal de dag kwijt en laat het allemaal maar gaan. Heerlijk lekker ontspannen!

In de haven aangekomen lekker van de zon genoten voordat ik om 9:00 aan boord kon. Er werden vakantiegangers op verschillende eilanden afgezet. Na 1,5 u varen kwam Matamanoa Island inzicht. Nou guys, dit is toch echt wel het ultieme paradijs!! Werkelijk adembenemend, zo mooi. Zo’n eiland waar je alleen van kan dromen, daar logeer ik gewoon de komende 5 dagen! Wat een verwennerij! Een kleiner bootje kwam mij ophalen. Ik werd hartelijk ontvangen door Fiji zangers op het strand en ik kreeg een schelpenketting om en een prachtige lotusbloem in mijn haar gestoken. Een lekker drankje en een koud handdoekje maakte alles compleet. En wat een uitzicht.......gewoon aan het strand. Ik wil hier eigenlijk niet meer weg.

Mijn kamerhuis staat in de tuin omgeven met prachtige planten. Mijn biologische klok is mijn slaapritme momenteel aan t regelen. Ik ga even slaap inhalen. Lekker hier vijf dagen relaxen, morgen alvast een heerlijke massage. Ik kom hier de dagen wel door!! Wat een paradijs!!

1. Jennifer:
    26 mei 2019
    Wat een feestje! Klinkt fantastisch! Je hebt het, zo te lezen echt helemaal goed geregeld van te voren. Lekker! Veel plezier op fantasie Island. Ik kijk uit naar de foto's.😘
  2. Tymon:
    26 mei 2019
    Ziet er fantastisch uit, ik ben jaloers. Geniet er van, Marit!!!
  3. Barbara:
    Wat adembenemend mooi! Heerlijk genieten 😊
  4. Jolijt:
    26 mei 2019
    het er prachtig uit..geniet!
  5. Anne:
    26 mei 2019
    Ahhhhh mooiiiiii ik voel de warmte
  6. Caroline:
    Jeetje Marit!!
    Wat ben jij ontzettend aan het genieten daar!!Vol overgave!
    En wat een gave foto's...zoo mooi,dat zijn we hier niet echt gewend in NL..
    Geniet nooit met mate!
    X CAr
  7. Saskia den Braber:
    Wat fantastisch Marit!
    Wat een goed idee van jou! Geweldig dat Joke & Frits nog even kwamen om je een goeie reis te wensen. Erg leuk van ze!
    Geniet van alles om je heen! Lekker onthaasten klinkt heel gezond. En geniet van jezelf! Jij bent een kanjer!
  8. Elske:
    26 mei 2019
    Leuk hè die chinezen;) nou was t alleen nog maar “boeren”.. De Fiji keuken smaakt naar meer, net als verhalen uit het paradijs. Geniet ervan! Big hug!
  9. Yolanda Noort:
    26 mei 2019
    WoW!! En dit is pas het begin van je vakantie. Het grote genieten id begonnen. Enjoy!!
  10. Michella:
    27 mei 2019
    Wat is het daar prachtig zeg! Geweldig mooie palmbomen, zee, strand... wat een uitzicht. Wouw
    Geniet ervan xxx
  11. Yukari: