Ma 27 mei

27 mei 2019 - Matamanoa, Fiji

Gisteravond na het eten nog even een ommetje gemaakt en de sterrenhemel bekeken. Wow, wat machtig al die sterren, en zo helder, niet te beschrijven zo gaaf! Ik heb supergoed geslapen.

Vandaag wekte de wekker mij om half 8. Deze vakantie geen miracle mornings (6u op, meditatie, sporten, affirmaties, visualiseren, dagboek).

Lekker ontbeten met uitzicht op zee en daarna bij het zwembad gemediteerd. Ik geniet van de vogeltjes die prachtig fluiten, waanzinnige mooie vlinders die fladderen naar felgekleurde bloemen op zoek naar nectar, de palmbomen die wuiven naar de turquoise zee. Een en al genieten hier.

Het personeel van het hotel is alleraardigst. Iedereen zegt Bula, how are you, en vragen how is your day. De mannen zijn nieuwsgierig en vragen waar mijn man is, en zijn verbaasd als ik aangeef dat ik single ben. Ja, guys ik ben heerlijk single en kan doen en laten wat ik wil! Waar kom je vandaan en hoe lang blijf je zijn dan de volgende vragen.

De weg naar de spa voor mijn massage ligt aan de andere kant van het eiland. Op weg er naartoe ook weer prachtige uitzichten en doorkijkjes over de zee. Echt een droomeiland.

Tijdens t wachten op mijn massage sprak ik een aardig stel aan uit Nieuw-Zeeland. Hoe toevallig! Ze wonen op t Northern Island en mijn trip daarheen belooft nog mooie momenten. Leuk om zo nieuwe mensen te ontmoeten.

De afspraak voor de massage was niet goed doorgekomen. Who cares, morgen nieuwe kansen. Mijn bikini aangetrokken en mijn snorkel set gepakt, op naar het strand! De mannen hier zijn niet mijn type dus aan de juffrouw van het hotel maar gevraagd of ze mijn rug wilde insmeren met factor 50. Er waren nauwelijks mensen op het strand. Meteen een duik genomen. Jemig, wat is dat water hier heerlijk warm in vergelijking met de zee bij ons! En onder water is het ook zo prachtig!! Vissen in turquoise, paars, lichtgevend blauw, in allerlei vormen en groottes. En koraal dat lichtgevend paars is. Wow!! Een boek lezen is r nog niet van gekomen. Ik neem alle kleuren, geuren, schitteringen in me op, meer heb ik niet nodig momenteel, wat heerlijk!! Bij de wandeling over t strand viel me op dat er veel koraal ligt in tegenstelling tot schelpen en ik heb toch een paar hele mooie schelpen gevonden. Die zouden wel mooi passen bij mijn verzameling schelpen van thuis.

Aan het eind van de middag ben ik bij het zwembad gaan zitten en heb ik mezelf een ice coffee getrakteerd. Zo kabbelt mijn dag verder, wat een mooi begin van mijn top vakantie!!

1. Jan jouvenaar:
    Hi Marit

Ziet er allemaal tof uit , lekker genieten dus !!!!

Groet

Jan J
  2. Meta:
    Wauw!!
  3. Hans:
    👋Marit,

Klinkt helemaal 👍

Heerlijk om jouw verhaal te lezen 😃

Ik kijk uit naar het vervolg. Heel veel 🎉🎊🎋😘
  4. Melinda:
    27 mei 2019
    Ha lieffie!! Wat een heerlijkheid daar zeg! Ik kan mij helemaal voorstellen dan een boek volledig overbodig is :) Wat een mooie wereld zowel onder- als boven water. Wat een genieten! Neem heerlijk alles in je op, dit is uniek!! Liefs, Melinda
    ps: wat vliegt daar nou in de lucht???!!!
  5. Frits en joke:
    27 mei 2019
    Lieverd, alle beelden en verhalen spreken voor zich. Geniet, geniet met volle teugen. Kus, kus.
  6. Saskia den Braber:
    27 mei 2019
    Wat veel mooie indrukken! En je geniet van de kleine dingen, wat eigenlijk de grote, belangrijke dingen zijn! , van de vogels het licht, de kleuren, de sterren, het water! Dat is hét leven Marit! En je verdiend het zoooooo erg!! Geniet alles wat je kunt!
    En pas goed op jezelf ondertussen!
    Neem voor mij ook een duik! Dikke knuffel van Sas!
  7. Jennifer:
    27 mei 2019
    Prachtig verhaal en dito foto's. Wat een heerlijkheid. Heb je nou bezoek gehad van batman (laatste foto)? 🦇
  8. Caroline:
    27 mei 2019
    Echt wat herrlijk zo een mega tropische vakantie.....ik zie t helemaal voor me!
  9. Ilka:
    28 mei 2019
    Wat FANTASTISCH allemaal, lieve Marit!! Geweldig om te lezen. Geniet lekker daar. Ben heel benieuwd naar je volgende avonturen!!
  10. Jolijt:
    28 mei 2019
    wat een prachtige plek en een mooie start van je reis!
  11. Marieke:
    Wat een reis😍 Marit.
    Geweldig leuk om te lezen wat je doet en meemaakt! Heerlijk, geniet ervan! Liefs van ons allen❤️
  12. Anja jonker:
    1 juni 2019
    Wat heerlijk om zo"n reis te mogen maken Marit. Hoor je hier helemaal genieten en sprankelen. Wat een prachtige fotos en heerlijk om zoveel tijd te nemen voor jezelf de natuur,omgeving en mensen en mooie wereld om je heen te ontdekken. Liefs Anja