Zo 9 juni - Blenheim - Christchurch

9 juni 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Op deze prachtig mooie zon(nige)dag met 3 gr op de thermometer rijd ik 350 km van Blenheim via Kaikoura naar Christchurch. Het landschap is veranderd in wijnvelden, grazende schapen, heuvels en bergen met sneeuw. Sprookjesachtig! En het wordt nog mooier als ik langs de zee rijd want links zie ik de enorme golven die op het strand wild omslaan waardoor de zee van turquoise helemaal wit schuimt en rechts zie ik de hoge bergen schitteren met hun besneeuwde toppen. En dat allemaal in 1 view!! Ik ben er helemaal stil van zo mooi!

De wijnvelden hier staan bekend om de Sauvignon Blanc. Cloudy Bay is in deze streek een van de succesvolste wijnmakerijen.

De stranden zijn hier donkergrijs en met veel rotsen waar zeehonden met hun jongen liggen te genieten in de zon. Sommige zijn lekker actief en springen van rotsen af en doen tikkertje in het water. Wat is de natuur toch mooi. Ook enkele pinguïn achtige vogels langs de kust gespot. Walvissen zijn hier ook alleen was er helaas geen tijd voor een boottocht op de Pacific.

In Kaikoura ben ik op het strand geweest. Het strand heeft grote donkergrijze stenen. Dit visserstadje bezocht en echte fish (bluecod) en chips gegeten. Een vettige hap, na mijn vakantie wel weer zin in lekker sporten!

Rond 15u kwam ik in Christchurch aan en nadat ik mijn spullen in de kamer heb gezet ben ik direct de stad in gegaan. In 2011 was hier een zeer zware aardbeving waardoor veel gebouwen zijn beschadigd of helemaal zijn verdwenen. Oud en nieuwe gebouwen staan nu door elkaar en er hangt een wat vreemde sfeer.  Midden in de stad staat de kathedraal nog steeds als een ruïne alsof de tijd heeft stilgestaan.  Er rijdt nog een oude tram door de stad. In een van de nieuwe straatjes heb ik een mug lemon ice cake gegeten, mjummie! Aan het eind van de middag heb ik bij O.G.B wat gegeten. Lekker vroeg erin vanavond want morgen gaan we naar de schapen. Ik ga ze alvast tellen...zzzzz.

1. Yolanda Noort:
    9 juni 2019
    Onwijs mooie omgeving Marit! En weer een prachtig verhaal. Zo leuk om je zo te volgen en te lezen hoe je geniet!
  2. Jennifer:
    9 juni 2019
    Wow! Weer een heel nieuwe en prachtige omgeving. Adembenemend mooi! Heftig om die kathedraal zo te zien. Wat een fantastische reis ben je aan het maken. 😘
  3. Frits en joke:
    9 juni 2019
    Ha lieverd, met volle teugen geniet je er van. Je komt ogen te kort, maar met alle mooie foto,s geniet je straks thuis nog vele malen. Wij zitten inmiddels op Rügen en genieten. Nu lief , nog vele mooie dagen. Kus van ons
  4. Yvonne:
    9 juni 2019
    Mooie verhalen en prachtige foto’s Marit! Wat een onvergetelijke belevenissen maak mee mee, geniet er van!