Ma 10 juni

10 juni 2019 - Twizel, Nieuw-Zeeland

We boffen vandaag met het weer. De hele dag schijnt de zon en dat pakt mooi uit voor later op de dag; nog even geen schapen dit keer....

In de ochtend heb ik een toer door Christchurch. Ik bezoek de botanische tuin, uiteraard geen bloemen in de winter en de bomen staan er prachtig bij. Voor de tuin is er een memorial ingericht van de  aanslag van afgelopen maart 2019. Het is indrukwekkend om te zien. Vervolgens bezoek ik de enige kathedraal in de hele wereld die van hardboard is gemaakt omdat de andere kathedraal nog altijd niet in gebruik is. Daar heb ik een kaarsje aangestoken voor mijn lieve oma’s.

Daarna rijd ik via Geraldine naar Lake Tepaku. Wat is dit een sprookjesachtig landschap. Het licht weerkaatst in het helder blauwe meer naar de rondom liggende bergen die bestrooid zijn met kakelwitte sneeuw. Intens mooi!

Hierna bezoek ik een boerderij. Ik werd hier hartelijk ontvangen door de boerenfamilie Angie en Stan Taylor. Nu noem ik dit geen boerderij maar een villa met uitkijk op het meer, helemaal fantastisch! Hier kreeg ik een heerlijke zelfgemaakte lunch aangeboden (beef, lam, groentes, inclusief pavlova). Superlieve mensen! De boer vertelde kort over hun leven als boerenfamilie. Als iemand nog een goede tip heeft hoe je de konijnenplaag hier kan uitroeien, laat het even weten want je kunt er veel geld mee verdienen.

Vervolgens werd ik met een klein busje opgehaald en naar het vliegveld gebracht want ik ging met Air Safaris een vlucht maken over de Mount Cook National Park. Wat was dit supergaaf!! Prachtig sensationeel uitzicht over het landschap, de bergen, gletsjers en meren. Ondanks dat ik 300 foto’s heb gemaakt, kun je zoiets alleen voelen hoe mooi het is door het zelf te ervaren.

De bus stond mij bij het vliegveld op te wachten en ik reed door naar Lake Pukaki. Ook al zo’n mooie plek, een groot meer met rondom prachtige fabelachtige besneeuwde bergen. Schitterend!

Tenslotte reed ik naar het volgende logeeradres in Twizel. Nog snel even een wandelingetje naar de heuvels gemaakt voordat ik ging eten. Wat een supermooie dag was dit weer!! Ik ben dankbaar dat ik dit allemaal mag meemaken en ervaren. Morgen vroeg op want dan ga ik met de boot de albatros en de pinguïn ontmoeten.

ps de WiFi is hier heeeeeeel traag, dus foto’s/ video’s worden morgen in het volgende hotel geüpload.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans:
    Hi Marit,

Wat fijn dat je allemaal leuke dingen tegenkomt. Hier stormt het en veeeeel regen, vandaag weer een beetje zon en de verwachting is onweer. Heerlijk. Veel plezier morgen met de Albatros en de lopende watervogels.

Hug Hans
  2. Michella:
    Hi Marit
    Iedere dag opnieuw kijk ik uit naar je mooie ervaringen en foto's! Wat een avontuur! Geniet ervan en veel plezier de komende dagen!
    Xxx
  3. Nelly den Braber:
    10 juni 2019
    Marit wat een dag! Zoveel belevenissen en zoveel moois. Pas vandaag vond ik je mail, we hebben wel veel gemist geloof ik. Maar het is erg leuk om je nu op je reis te kunnen volgen, dank je wel daarvoor. Zijn alle dagen zo enerverend? Ik ga alles lezen en bekijken. Nog veel mooie dagen te genieten met een lekker zonnetje! Liefs, Nelly
  4. Melinda:
    11 juni 2019
    Jeetje Marit!! Wat een mooie landschappen zeg! Daar kan je toch nooit op uitgekeken raken? Werkelijk fenomenaal! Je maakt ook prachtige foto's :-) Blijf genieten!! xxx
  5. Marieke:
    11 juni 2019
    Prachtige foto’s vanuit dat vliegtuigje! Wat een belevenis! Xx marieke
  6. Wilma:
    12 juni 2019
    Jemig Marit wat een betoverend mooie natuur en gave foto's vanuit vliegtuig!
  7. Yukari:
    19 juli 2019
    Wat een natuurschoon!! En ik heb de gouden tip denk ik wel😬