Di 4 juni Auckland

4 juni 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vanochtend ben ik vertrokken via Whangarei en Kauri park terug naar Auckland. Wat zo heerlijk en luxe is van deze reis, is dat ik mijn bagage niet hoef te dragen. Het enige wat ik doe is mijn koffer buiten mijn kamer op de gang neerzetten en als ik in het volgende hotel ben, staat mijn koffer al in de kamer klaar! Dat is echt super! Alles wordt hier op en top geregeld.

In Whangarei was er een korte stop voor koffie/thee en een plaspauze, het is een klein haventje en daar heb ik een galerie bezocht.

Tijdens de busreis vertelt onze reisleidster Tania uitvoerig over de typische Nieuw-Zeelandse cultuur en items. Bijvoorbeeld over de betekenis van de afbeeldingen van de geldbiljetten, de fabricage van het kiwi gold ‘Manuka honing’. Het is bv uit den boze de honing aan heet water toe te voegen, want het doodt de goede eigenschappen ervan. Over de veeteelt, op het Noorder eiland voornamelijk koeien en op het zuidereiland zie je meer schapen. De verschillende planten en kruiden die hier groeien en de goede eigenschappen daarvan. Af en toe wordt er ook gezongen of wordt er muziek gedraaid of een filmpje getoond. Het is heel informatief en interessant en er is ook ruimte om even de ogen te sluiten voor een kort dutje. Het viel me op dat de omgeving tussen Bay of Island en Auckland soms iets weg heeft van Oostenrijk en Zwitserland, ook glooiende heuvels en bergen met gras en sparrenbomen en grazende koeien, alleen hier staan ook nog wat palmbomen en grote graspluimen.

De bus stopte rond lunchtijd bij het Kauri park. Hier groeien Kauri bomen. De Kauri boom behoort tot de grootste boom ter wereld. Wow, en die zijn qua lengte en breedte enorm!! Indrukwekkend dat deze boom al zo’n 2000 jaar oud is. In het park heb ik een korte prachtige wandeling gemaakt door de bushbush. Zo bijzonder om te zien dat allerlei bomen, inclusief kauri-, loof-, palm- en varenbomen bij elkaar groeien.

Rond half 3 kwam ik aan in het hotel in Auckland. Even opgefrist en vervolgens ben ik via Queenstreet (winkelstraat) naar de haven gelopen (30 min) en heb ik daar heerlijk genoten van een glas wijn en wat versnaperingen.

Vanavond hebben we een gezamenlijk diner met alle reisgenoten. Het belooft een superdiner te worden, dus ben erg benieuwd.

1. Anne:
    4 juni 2019
    Hoi Marit, welke temperatuur is het daar? Ik zie je shawls dragen.
  2. Yukari:
    4 juni 2019
    Ik ben bij😊 Wat een mooie verhalen. Momenteel drink ik liters thee met honing erin, vanwege een zere keel... oh oh🙈
  3. Hans:
    Hi Marit,

Heerlijk dat je zo levendig schrijft en je weet dat wij ook naar Nieuw Zeeland willen en jouw verhaal geeft ons een mooie indruk wat wij allemaal kunnen verwachten.

Fijn dat je het naar je zin hebt en we kijken uit naar het volgende verhaal. X Hans en Anna
  4. Melinda:
    5 juni 2019
    Hi lieffie! Heel ander weertje heb je nu :-) en ook weer een heel ander landschap. Fantastisch! Auckland doet mij een beetje denken aan Kaapstad. Grappig....
    Die wintertuin waar je bent geweest vind ik echt geweldig. En die Kauri bomen, jeetje wat imposant zeg! Fijn te horen dat je berusting hebt gevonden in de groep. Hoe is het super diner verlopen? Allerlei exotische hapjes voorgeschoteld gekregen? xxx
  5. Roberto:
    5 juni 2019
    Wat ziet het er allemaal mooi uit! Geniet ervan!
  6. Liesbeth:
    5 juni 2019
    Liggend op mijn strandbedje al je verhalen gelezen en de foto's bekeken. Schitterend. Kijk uit naar je volgende verslag. Geniet!