Woe 5 juni - Rotorua

5 juni 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Ik heb heerlijk genoten van het diner gisteravond: oesters en zalmfilet, groene salades, sushi, schelpen en vis en als toetje een ijsje ingedoopt in de chocoladefontein. Er was ook nog Indisch, vers gebakken vlees en Italiaans. Eigenlijk was er alles te krijgen en ik kon niet alles eten.

Vandaag rijdt de bus via Waitomo,  Otorohanga en Putaruru naar Rotorua, 350km verderop. Het regende pijpenstelen. Onze reisleidster Tania vertelde van alles over kiwi fruit dat oorspronkelijk uit China komt, de echte kiwi uit NZ is de Zespri. Over Marmite, L&P sirop, hokeypokey icecream. Over rugby, paardrijden en bier drinken, jagen en vissen. Over melkkoeien, boerenland en het maaien van gras.

Onderweg bij een winkeltje heb ik een prachtig Merino vest gekocht. Het vest is zo zacht en warm! Tussen de middag heb ik de Waitomo cave bezocht. Dit is een druipstenengrot met daarin glowing worms. De glowing worms zijn eigenlijk doorzichtige zijde draadjes en bij donker zie je de uiteinde van de draadjes als een puntje glowen. Een gedeelte wandel je en een gedeelte vaar je met een bootje erlangs. Wow, wat een magnifiek prachtig schouwspel: allemaal kleine blauwe puntjes. Het moest me denken aan de sterrenhemel in het binnenzwembad van de sauna van het Elysium in Bleiswijk. Helaas mocht ik er geen foto’s van maken.

Aan het eind van de middag kwam ik in Rotorua aan. Het ruikt hier naar zwavel en er zijn overal geisers met mist en wolken te zien, heel apart. Het water kan wel 220 graden zijn. Er is hier ook een heel groot meer waarin zwarte zwanen zwemmen, zo bijzonder.

In de avond werd ik gebracht naar een Maori show inclusief diner. Wat was dat gaaf! De show begon met echte strijders en heel serieus. Daarna bezocht ik de Maori’s in hun dorp, de een was bezig met houtsnijwerk, de ander met weven, weer een ander met houten speren en je kon ze allemaal vragen stellen. Vervolgens werden er een paar dans en zangkunsten opgevoerd waaronder de haka en tenslotte aten we typisch Maori’s. Al met al een super leuke avond gehad.

Morgen ga ik onder andere boven de bomen vliegen, de Canopy zipline.

1. Caroline:
    5 juni 2019
    Wat een geweldige foto waar jij op staat metr de Maori man!!
    Liefs Caroline
  2. Jasper:
    5 juni 2019
    Ziet er geweldig uit allemaal en wat maak je een hoop nieuwe herinneringen aan!! 😀🤩
    Mooi om te lezen en om te zien. 👍🏻🙏🏻

Geniet van de aankomende momenten en koester de belevenissen!
    Life is good!!
    Liefs en kusss 🥰