Vrij 31 mei

31 mei 2019 - Matamanoa, Fiji

Vandaag is de laatste dag op Matamanoa Island. Wat heb ik een prachtige week gehad. Heel erg genoten van alles om me heen. Het voelt ook goed verder te gaan naar een nieuw avontuur. Ik word 16:30 met de boot opgehaald en vlieg om 20u naar Auckland in Nieuw-Zeeland.

Ik heb de hele dag heerlijk op een bed aan de rand van het strand gelegen en zowaar ben ik begonnen met lezen in het boek:   “een ongewoon gesprek met God” van Neale Donald Walsh. Dankbaar ben ik voor het vriendelijke en altijd vrolijke hotelpersoneel dat je het gevoel geeft bij de familie te horen en onderdeel te zijn van de magie van het eiland. Twee keer per dag op het strand in de ochtend en in de middag verwelkomen ze vakantiegangers met een welkomstlied en nemen ze afscheid met hun afscheidslied. Hun gezang en muziek zal ik herinneringen als een Matamanoa Island geschenk. Vinaka (thanks).

Tussen de middag heb ik nog met een Australisch echtpaar en wat andere hotelgasten kokosnoot melk gedronken uit een echte kokosnoot. Kokosnoten die eerst uit de palmbomen werden gehaald. Superlekker! Tijdens de kokosnootborrel sprak ik een Duits echtpaar waarvan de koffers kwijt waren geraakt. Ze zijn hier 6 weken aan t rondreizen. Ik heb toen spontaan een korte broek, hemdje, t-shirt en jurkje aangeboden. De kleding paste haar en ze was me heel dankbaar. Mooi om via deze weg ook mensen te kunnen helpen.

Tot 15u heb ik van de zon genoten, ik heb me daarna in de dayroom kunnen opfrissen en uitgecheckt. Op naar mijn volgende trip en adventure....Bula New Zealand!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Barbara:
    31 mei 2019
    Wat heerlijk Marit! Ben heel benieuwd naar je volgende avonturen. Fijn dat reis zo mooi is begonnen in dit kleine paradijs! Goede reis.
  2. Jennifer:
    31 mei 2019
    Wat een feestje is deze eerste week geweest, hè?! Grappig trouwens dat hier de dag net begonnen is en jij alweer een blog geschreven hebt over jouw dag. Heel leuk om zo met je mee te reizen.
    Veel plezier op je volgende bestemming! 😘
  3. Melinda:
    Ha lieffie!,
    Het is wat rommelig met vrije dagen hier, dus kan nu pas je mooie verhalen lezen van de afgelopen dagen. Je ziet er heel goed uit! Het eiland doet je goed zie ik :)
    Wat een mooi avontuur met het snorkelen. Wat heerst er altijd een heerlijke rust onder water hè! Met snorkelen vind ik het altijd heerlijk om gewoon maar in het water te drijven, te kijken en naar je eigen ademhaling luisteren. Heerlijk rustgevend! Jou foto's vanaf de berg zijn ook prachtig! Heel leuk om het eiland ook zo van boven te zien :)
    Hier alles ok! Lekker veel vrije dagen, dus we rommelen wat aan en komen ook lekker tot rust. Morgen de laatste competitiedag en grote kans om kampioen te worden. Het wordt spannend!
    Op naar je nieuwe bestemming, ook spannend!! xxx
  4. Tessa:
    Ha Marit,

Wat een mooie verhalen, en zeker ook foto’s, jaloersmakend gewoon.
    Ik ben heel benieuwd naar alles wat je mee gaat maken in NZ!!
  5. Yukari:
    4 juni 2019
    Wat ben je toch een lief en mooi mens! Fijn dat je zo genoten hebt van dit paradijs, ik ga snel weer door met (bij)lezen😘