Za 1 Juni Auckland

1 juni 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Om 16:30 werd ik met de boot opgehaald. Tijdens de tocht naar de haven heb ik een leuk gesprek met een Amerikaans stel uit Texas die ook mee waren op de snorkeltocht. Ze sturen mij van die dag nog wat filmpjes en foto’s.

Om 18u arriveerde ik in de haven en mijn chauffeur met een giga grote wagen stond al klaar om me naar het vliegveld te brengen. Ik voel me net een filmster. Alles verloopt smooth en om 23:10 land ik in Auckland. Bij de douane werd ik streng gecontroleerd. Van te voren in het vliegtuig had ik al een papiertje ingevuld wat ik allemaal wel/niet heb meegenomen. Van de vragen waar ik over twijfel geef ik ja als antwoord, dus mijn wandelschoenen, duikbril, schelpenketting en medicijnen. Beter teveel dan te weinig, toch?!

Tijdens de scan riep de douanier plots “boots!! You have boots!” en ze vroegen mijn koffer open te maken. Ze wilden kijken of ik ze had schoongemaakt. Nou als je mij echt kent weet je natuurlijk al dat ik dit grondig van te voren had gedaan; ik mag in ieder geval nog een keer terugkomen van de douanier want ze zagen er perfect uit. De shuttle bus naar het hotel stond al gereed en om 0:30u was ik in het vijfsterren hotel gearriveerd. Wat een luxe.....!

Om 6:30 ben ik opgestaan en naar een ontbijt tentje gelopen. Wat me is opgevallen in deze gave stad: soms stijle straten zoals in San Francisco, palmbomen, cactussen, loofbomen groeien bij elkaar, vriendelijke mensen, links rijden, diagonaal oversteken op kruispunt, voetgangerslicht met supersonisch geluid als t op groen springt, enkele zwervers, prachtige haven en rugby velden.

Om 9u was ik de eerste die de Skytower toetrad met waanzinnig uitzicht over de stad. Het weer was perfect (8/10). Daar kreeg ik de tip om vanavond wat te gaan eten in de haven. Wat heb ik verder nog gedaan: Een lederen rugtasje gekocht, koffie bij de starbucks gedronken, de wintergarden bezocht, een maori tour en rondleiding door t 1st War Memorial museum. Heel indrukwekkend allemaal. Moe en voldaan loop ik terug naar het hotel waar om 18u de bijeenkomst plaatsvindt met de touroperator want morgen start mijn georganiseerde reis richting Bay of Island. Heel veel zin in!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anne:
    1 juni 2019
    Gaaf Marit en wat een leuke tas!
  2. Marlon:
    1 juni 2019
    Time flies.... al een week onderweg. Foto’s zien er prachtig uit. Was het een grote overgang van fuji (rust, stilte, natuur) naar Auckland ( stad, drukte)?
    Ga door met genieten
  3. Marieke:
    1 juni 2019
    Fijn dat je goed bent aangekomen en alweer geniet. Wat een gave stad, prachtig met de oude gebouwen en de palmbomen! Mooie foto’s weer. 😘 liefs van ons allen
  4. Kim:
    1 juni 2019
    Mooi Marit, alsof ik er zelf bij ben. Heerlijk je gedetailleerde verhalen! En... .je bent misschien geen filmster, maar je shint wel als een filmster! X
  5. Saskia den Braber:
    1 juni 2019
    Oooh Marit! Wat een avontuur! Ik begrijp dat die duiktocht met die australische vrouw héél veel indruk op je maakte! En met een haai gezwommen! Nu in Auckland. Verder met het avontuur! Ik verheug me op het vervolg! Erg leuk om zo met je mee te reizen.
    Ja inderdaad, je bent misschien geen filmster, maar wel een ster! In ieder geval een kanjer! Geniet! Because your worth it!
    Dikke knuffel van Sas!
  6. Henny:
    1 juni 2019
    Het Marit, wat heerlijk om je avonturen te lezen. Vooral de bergwandeling met de 25jarig en de snorkeltrip spreken me aan.. blijf lekker genieten als een echte filmster.. het is je gegund xxx henny
  7. Ilka:
    2 juni 2019
    Wow, wat een overgang van net heerlijk rustige bounty eiland naar de grote stad. Ook weer mooi. Veel geluk en plezier met de volgende trip 🍀 volg het graag 🤗😘
  8. Loes:
    10 juni 2019
    Dag lieverd, nu voor het eerst op mijn gemak jouw reisverslag gelezen. Wat een mooie ervaringen! Geniet ervan met volle teugen. Liefs xxx Loes