Vrij 7 juni - Wellington

7 juni 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag veel in de bus gezeten: 450 km gereden. Via de Huka falls (200.000 l water/sec) door het Tongariro national park, Foxton (Nederlands dorpje incl molen) naar Willington. Daar kwamen we aan het eind van de middag aan. Onderweg verschillende jaargetijden gepasseerd: zon, regen en zelfs behoorlijke sneeuwbuien in het park.

De Nieuw-Zeelanders in Wellington zijn gek op koffie. Het heeft meer koffietentjes dan New York. Daarnaast zijn ze heel milieubewust: de trein en bussen rijden hier elektrisch. Een mooie stad zo op het eerste gezicht. Een korte blik op het parlementsgebouw. Morgen gaan we hier meer ontdekken.

In het Te Papa museum heb ik een rondleiding gehad. Prachtig modern museum met veel interactieve items. Zo heb ik een aardbeving kunnen ervaren, best shaking. s’ Avonds heb ik hier een exclusief avond diner gehad, heerlijk gegeten.

Ik  was eigenlijk doodop en ik lag er daarom al om 20:30 in. Morgen een bezoek aan de stad en in de middag met de Ferry naar t Zuider eiland.