Woe 29 mei

29 mei 2019 - Matamanoa Island, Fiji

Gisteravond werden tafels en stoelen aan land gebracht en buiten rondom het zwembad geplaatst. Al het personeel was druk met het voorbereiden van het diner en het feest. Het belooft een spektakel te worden. Ik heb me zelf op een cocktail getrakteerd dat was mijn eigen party want het voelde niet fijn om te blijven. Ik heb heerlijk kreeftensoep gegeten en wat geproefd van de lekkernijen: kip, lam, groente, noedels en vis. Het had een rookachtige smaak, heel bijzonder. Na het diner ben ik naar mijn kamer gegaan, ik had geen zin in feesten en dansen met de locals hier.

Vanochtend voor het ontbijt werd ik aangesproken door een Australische dame die ik gisteren al op het strand had ontmoet tijdens het snorkelen. Ze was gisteravond naar mij op zoek en ze vroeg of ik zin had om vandaag met de duikschool mee te gaan snorkelen. Helemaal leuk natuurlijk! We werden met de boot naar drie verschillende plekken gebracht tien minuten varen van het eiland. En wat was de onderwaterwereld daar sensationeel moooi!!! Het rif ging helemaal de diepte in. Onbeschrijfelijk hoe fraai en schilderachtig het koraal er bijstond: platte ronde paddenstoelen, kronkelende takken in allerlei kleuren en vormen en wel honderden tropische vissen zowel alleen als in schollen. En als verrassing heb ik prachtige grote schildpadden gezien. Wow!! Hoe langzaam ze door het water heen zweefden, wonderlijk. En o ja jongens als klap op de vuurpijl.....ik heb gewoon met haaien gezwommen van 1.20m groot. Wat supergaaf dat ik ze onder me zag zwemmen en nog best wel dichtbij. Ik ben de Australische dame heel dankbaar dat ze me heeft meegenomen en dat ik dit heb mogen meemaken.

Na de prachtige snorkeltocht ben ik naar de andere kant van het eiland gelopen. Daar was ook nog een prachtig wit strand met knal blauwe zee, helemaal voor mij alleen..... of toch niet.....ben benieuwd of je de gluurder kunt ontdekken op de foto.

Na de lunch heb ik samen met een local de twee bergtoppen hier beklommen. Prachtig uitzicht bovenop het eiland. Op de berg liet de local een waterzuiverings systeem zien waar het zeewater wordt gefilterd en zoet drinkbaar water overblijft. De local vond het maar wat leuk dat ik als enige hotelgast mee naar boven ging. Hij wilde van alles van me weten, “waar kom je vandaan, ben je single, heb je facebook, hoe oud ben je?” Nou ja, zo’n broekie van 25 jaar maakt t helemaal niets uit welke leeftijd je hebt, hij kon trouwens nauwelijks geloven dat ik 48 jaar ben. Het gaat maar om een ding en dat is zoenen en sex. Nou dacht het toch echt niet. Hij wilde graag met me op de foto, dus dat heb ik hem dan wel gegund.

Aan het eind van de middag is het harder gaan waaien. Het is absoluut niet koud. Ik heb heerlijk nog wat gezwommen en ik heb nog wat foto’s gemaakt van de ondergaande zon. Wat was het toch weer een heerlijke dag! Ik wilde jullie nog ontzettend bedanken voor al jullie leuke reacties. Heel fijn om te lezen en daar ben ik jullie heel dankbaar voor.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jaap:
    29 mei 2019
    Wat een prachtige plaatjes! En heerlijk om te zien dat je zo geniet! Leuk om je belevenissen te volgen. Have fun!
  2. Elske:
    29 mei 2019
    Het genieten spat van de foto’s en verhalen af! Benieuwd wanneer je aan een boek toekomt, wie weet wel het; “Het ware paradijs van Tom Buijtendorp” ... Alleen al het bijhouden van je blog is een dagtaak;) Big Hug 😘
  3. Anne:
    29 mei 2019
    Hiii Marit, wat een gave bikini!!!
    Leuk he al die kerels van je afslaan hahaha 💃wat wil je zo'n lekker wijf😎🤷‍♀️🧘‍♀️
  4. Ilka:
    29 mei 2019
    Ohhh die verhalen over de onderwaterwereld... fantastisch gewoon.!! Zal het Wouter laten lezen, hij zal jaloers zijn 😘 geniet nog lekker daar!! 🍹👌🎉